Menu
 
Alle begynderhold samt klubtræninger starter og slutter altid på samme mødested:
 
Mødested: P-plads ved Skørping IdrætsCenter, Himmerlandsvej 59, 9520 Skørping
 
Tidspunkt: 
Ungdom kl. 17.00 / Begynder kl. 17.30 / Motion  kl. 1830
 
(Ungdom er 8-15 år, Senior herover)

  

BEGYNDERHOLD HVER TIRSDAG KL. 17.30 / 17.00

 

På begynderholdene er der plads til alle uanset alder, køn og niveau. Vi forventer dog, at du har været nogle ture i skoven på din cykel inden fremmøde.

Vi mødes på parkeringspladsen ved Skørping Idrætscenter.

Til hver samling vil der være erfarne og/eller DGI uddannede ryttere til at hjælpe og vejlede dig med den helt rigtige opstart. Skulle du inden fremmøde have spørgsmål kan du kontakte:

Hold:

Leder:

Kontakt info:

Ungdom

Brian Larsen

Tlf. 3179 5185  Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den.

Senior Herre

Brian Kielgast

Tlf. 2274 1080  Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den.

Senior Dame

Kristine Graversen

Tlf. 2345 1290 Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den.

 

Medbring din MTB-cykel, hjelm og godt humør - så klarer vi resten. 

 

Faste Klub Træningstider

Alle træninger har udgangspunkt fra Skørping IdrætsCenter, Himmerlandsvej 59, 9520 Skørping.

Gruppe:

Tidspunkt:

Kontaktperson:

Telefon:

Børn - U15

Tirsdag,Torsdag kl. 17.00

Brian Larsen

3179 5185

Motion 1/Licenstrup

Tirsdag,Torsdag kl. 18.30

Brian Kielgast

2274 1080

Motion 2

Tirsdag,Torsdag kl. 18.30

Jan Viese

2625 5151

Motion 3

Tirsdag,Torsdag kl. 18.30

Jan Nielsen

2066 0214

Kvinder (forbeholdt)

Mandag kl. 18.00

Kristine Graversen

2345 1290

 

En meget stor del af træningerne bliver især før og efter sæson start samt udenfor klubbens officielle træningstider aftalt via WhatsApp - vil du som medlem med på træningsbølgen skal du blot gøre følgende:

 

1) Installer app'en "WhatsApp" på din smartphone.

2) Opret dig selv med fuldt navn (så andre kan genkende dig)

3) Opret kontaktperson på det hold du ønsker at blive tilmeldt.

4) Send en besked til kontaktpersonen via WhatsApp om at du ønsker at være i gruppen,

5) Kontaktpersonen tilføjer dig til gruppen og herfra er du med.

 

Kontaktpersoner for WhatsApp:

Motion 1: Brian Kielgast 2274 1080 - Lasse Christmann, 4024 2957

Motion 2: Jan Viese, 2625 5151 - Brian Kielgast 2274 1080

Motion 3: Evald Christensen, 3099 1667

Duller der Ruller: Kristine Graversen, 7258 1114

Ungdom, forældre: Per Christiansen 4042 6239

 

Sidst på året, fra september og frem, kan ovennævnte tider blive rykket frem til eksempelvis med opstart kl 1800/1730 - grundet dagslysets tidligere forsvinden på denne tid af året.

Lån af lys/lamper til mørkekørsel kan ske ved henvendelse til ovenstående instruktører.

 

Hyggetur

Søndag kl. 0900

Se klubforum for aktivitet*

* Da der ofte køres løb hver weekend, tjener søndagstræningerne sit primære formål i vinterhalvåret samt til klubbens sociale arrangementer.

 

Visioner for klubbens faste træninger samt inddelingen af hold:

Børn: U15 (8-14 år).

Licens trup: U17 ,U19 og senior licensryttere,

Bredde: Motion 1, Motion 2 og Motion 3.

 

Børn – U15:

Målgruppe 8-14 år.

Formål: At skabe interesse for MTB og gøre sporten til deres foretrukne idrætsgren.

Metode: Der kører 3 hold med 1-2 faste trænere og tilhørende forældre opbakning.

Træning: Grundlæggende træning og teknik, med plads til konkurrence og hygge. Motiver gerne ryttere til at deltage i løb ex. Sramliga .

Forhold vedr. truppen:

Plads til alle.

Første tirsdag i måneden deltager U17/U19-ryttere fra licenstruppen i børnetræningen.

 

Licenstrup:

Målgruppe: U17, U19 og seniorer med licens.

Formål: Udvikle MTB talenter i U17 og U19 klasserne og fastholde ryttere ved overgang til seniorniveau.  Deltagelse i licensløb under DCU.

Metode: Der er tilknyttet 1-2 trænere, DGI/DCU uddannet, til truppen. Der udarbejdes sæsonplaner for træning og løb. Træningsplan udfærdiges og fremsendes for den enkelte træning. Der er mødepligt til to fælles ugentlige klubtræninger. Derudover er der forventninger til selvtræning 3-4 gange om ugen. Vintertræning er en selvfølge.

Forhold vedr. truppen:

Truppen kan udvides med supermotionister hvis de kan tilføje konkurrence til truppen. Talentfulde U15 ryttere kan også deltage efter aftale med B & U trænerne. Der tages hensyn til nye U-ryttere i starten af sæsonen.

Ryttere der ikke udviser tilstrækkelig vilje til at opfylde formålene eller begrænser øvrige ryttere rykker ned til et passende motionshold

 

Motion 1 (Ambitiøse):

Målgruppe: Den erfarne og ambitiøse motionist - der typisk træner 2-3 gange om ugen og som ofte vil/kan deltage i motionsløb.

De hurtigste hos motion 1 vil typisk køre lige op med de bagerste i licenstruppen – vil du videre hedder det licenstruppen. De bagerste hos motion 1 er dem der har været forbi Motion 2 og som nu vil lidt mere.

Formål: Skabe et hold der er konkurrencepræget, og hvor træningen er effektiv og fokuseret

Metode: Der er udpeget en erfaren rytter som tovholder til den enkelte træning. Træningsplan skal generel være meget koncentreret.

Forhold ved truppen:

I denne trup er det vigtigt at støtte op om tovholder og komme med konstruktiv kritik.

Der ventes kun i begrænset omfang.  

 

 

Motion 2 (Erfarne/Øvede):

Målgruppe: Den erfarne motionist - hvor selve træningen er hovedformålet, men hvor det sociale skinner igennem samt jævnligt ønsker at deltage i forskellige motionsløb.

De hurtigste hos motion 2 vil typisk køre lige op med de bagerste hos motion 1 – vil du videre hedder det Motion 1.

Formål: Danne grundlag for nye medlemmer og medlemmer som har til ønske at motionere ”lige på grænsen” af et konkurrencepræget miljø.

Metode: Tovholdere er erfarne personer eller personer som klubben har sendt på DGI kurser. Turkørsel, forskellige træningsmoduler såsom bakketræning, intervaltræning, etc.

Forhold ved truppen:

Alle tager ejerskab af træningen.

Der samles op under træningen.

 

 

Motion 3 (Begyndere/Let øvede):

Målgruppe: Begyndere og let øvede - hvor teknik og lette ture er i højsædet og meget med stort præg på det sociale før, under og efter træning.

Formål: Danne grundlag for nye medlemmer og motionister som ikke ønsker at motionere i et konkurrencepræget miljø.

Metode: Tovholdere er kompetente, erfarne og DGI uddannede ryttere fra klubben. Primært hyggelig turkørsel i et afvekslende terræn og med fokus på tekniktræning samt vejledning i hvordan du udvikler dig.

Forhold ved truppen:

Alle tager ejerskab af træningen.

Der køres altid samlet, der ventes og der samles op.